Кейс про те, як за 2,5 роки роботи ми збільшили SEO-трафік у 2,4 рази на найбільшому проекті.

Результати:

  • 60% запросів в зашли в топ-10 google
  • зростання органічного не-брендового трафіку в 4,2 раза
  • загальний ріст SEO-трафіку в 2,4 роз

кейс лебутик

Для можливості опублікувати конкретні цифри та дані за договорами з керівництвом компанії ми пропускаємо назву проекту та деякі фактичні дані.

***

Проект: ніша флеш-продаж одягу та товарів для дому

Період роботи: липень 2015 – листопад 2017

Що було на входе:

  • сайт з більшим кількістю брендового трафіку
  • 134,7 тис. Брендового органічного трафіку
  • 238,6 тыс. Всього органіки
  • сторінки акцій, які швидко входять в архів

Що отримало на виході:

  • статичні сторінки каталогу, які збирають категорійний трафік
  • 145,3 тис бренда
  • 582,8 тыс. Всього органічного трафіку

***

Яке завдання стояло на вході:

На початку роботи проект змінив модель залучення трафіка з “швидких і недовгих живих” сторінок акцій-розпродажів на статичному каталозі, як у звичайному інтернет-магазині, який може постійно генерувати SEO-трафік

Основні сложності ніші:

У цій точці знаходяться найбільші ігроки-конкуренти, які раньше нас зайняли
Основну цільову трафік можна отримати за НЧ-запросом, для отримання яких потрібно якісно реалізувати SEO-оптимізацію фільтрів

Що було зроблено за данний період:

1. Семантика і контент

1. Собрана повна семантика для всіх товарних групп

Збір семантики став ітераційно, з виділенням 20-30 пріоритетних споруд у кожному робочому періоді. Угода після збору семантики здійснили мета-теги та запустився процес написання текстів. Такий образ на сайті кожен місяць вводить новий оптимізований вміст і не був довгим простором у введеніях

Також убрали або унікалізували дублі категорію.

2. Виділили нові розділи для веб-сайту на основі зведеної семантики та виделення окремих кластерів.

Наприклад, якщо раньше був розділ лише “туфлі”, то після детальної роботи зробили в тому числі такі розділи, як “лофери”, “слипони”, “еспадрілі” тощо.

3. Оптимізовані та вибухово відкриті для індексації фільтри, які приносять трафік

Били проработаны фильтры по цветам и брендам. Останні фільтри залишились закритими для індексації з метою не шукати краулінговий бюджет і не розмивати релевантність сайту.

4. Внедрили додаткову перелінківку.

Тепер система самостійно пропонує користувачу купити сумку до ботинкам або шарфу до шапки. Ми отримуємо додаткове розповсюдження веси на сторінках категорії.

5. Переписали або написали тексти для сторінок категорії

Експерименти показали, що в жодному одязі тексти істотно підвищують релевантність веб-сайту та надають можливість вийти в топ за низькочастотним запрошенням. Написали тексти для всіх категорій веб-сайтів і за рахунок цього отримали суттєвий ріст позицій

6. Україноязична версія

Проработали украиноязычную семантику, перевели і адаптували мета-теги та тексти, а також внесли розмітку мовних версій через мета-тег hreflang.

2. Внутрішня оптимізація

Після проведеного технічного аудиту ми виявили і виправили цілий перелік проблем:

  • помилки в процесі реалізації україномовної версії: настройка hreflang, виправлення реалізації через 302 редирект, виявлення некоректно працюючих мовних формул
  • пошук і усунення 404 сторінок, які постійно з’являлися через особливості реалізації сайту
  • написання ТЗ на роботу фільтрів, перевірка реалізації завдання програмістам, виявлення виникаючих помилок і написання ТЗ по їх усуненню
  • написання шаблонів мета-тегів для різних типів фільтрів і їх перетинів (всього потрібно було реалізувати близько 30 різних формул мета-тегів в залежності від категорій, обраних фільтрів і мовної версії)
  • пошук постійно виникають дублів сторінок з get-параметрами, усунення їх з індексації через файл robots.txt і тег meta-robots
  • перевірка швидкості завантаження (google pagespeed, first byte), перевірка ваги зображень і контроль усунення таких помилок може

Головна складність даного проекту була в тому, що через особливості технічної реалізації кожен пункт SEO оптимізації доводилося постійно контролювати і допрацьовувати, оскільки часто виникали помилки, редагування застосовувалися не на всьому сайті, якісь доробки могли “відпадати” або не працювати.

Тому часто технічні аудити містили нові ітерації доробок по одним і ті ж пунктам. Крім того, потрібно було оперативно змінювати способи усунення тих чи інших помилок на сайті в залежності від того, могли програмісти реалізувати саме такий пункт чи ні.

Робота над подібним великим і складним проектом вимагає активного і налагодженої взаємодії з програмістами і вміння змінювати способи вирішення проблем.

3. Зовнішня оптимізація

Оскільки у проекту була хороша піар-підтримка, основна маса посилань будувалася природним шляхом за рахунок колаборації відділом піару і контенту. Зі свого боку ми склали план по посадковим сторінкам для посилань і анкорами, який передавали відділу контенту, а також контролювали розміщення посилань в статтях і потім на сайтах-донорах.

Також ми розміщували статейні посилання на якісних донорів, в тому випадку, якщо нам було необхідно добудувати більшу кількість посилань на внутрішні посадочні сторінки.

На самому початку робіт ми розміщували також посилання на тематичних форумах, проте згодом відмовилися від цієї практики, так як неможливо було знайти якісні незаспамленние майданчики достатньої якості.

Прямими аутріч посиланнями ми не займалися, оскільки все пряме розміщення реалізовувалося спільно з піар відділом.

Висновки по проекту:

Найкращий SEO результат можна отримати в проектах, де налагоджено продуктивну взаємодію з клієнтом і де команда клієнта розвиває сайт і інші маркетингові канали.

Відзначимо, що “формулою успіху” в даному проекті була:

  • активна робота маркетинг-директора з розвитку проекту і підключення всіх каналів трафіку, що сприяло збільшенню брендового трафіку і трастовості сайту
  • злагоджена робота з програмістами на стороні клієнта
  • можливістю впроваджувати SEO-посилання в якісні і цікаві інформаційні публікації клієнта, які неможливо було отримати звичайними SEO-методами
  • робота над оптимізацією фільтрів, впровадженню нових категорій і перелинковки, яка дозволила створити безліч посадочних сторінок, які залучали додатковий SEO-трафік
  • впровадження україномовної версії сайту, яка мінімальними зусиллями дозволила отримати істотне зростання трафіку

Що не вийшло в даному проекті (воно ж – зона розвитку для цього і аналогічних проектів)

  • реалізувати блог і систематичне написання контенту в блог
  • запустити постійні зйомки відео-контенту через дорогий продакшена і відкладених результатом
  • реалізувати індивідуальні фільтри під кожен тип продукції (наприклад, спідниці – міні, міді, максі, розкльошені, вузькі і т.д.), вони були тільки універсальні для всіх типових категорій.