Кейс про те, як за рік системної роботи можна:

  • Збільшити пошуковий трафік на 75%
  • Збільшити продажі в 2 рази

Що на старті?

Початок роботи: 09.2018

Клієнт: інтернет-магазин сумок, гаманців, ременів

Сайт мав непоганий трафік, але через відсутність позитивної динаміки вирішив змінити підрядника.

Завдання на проект:

Головним завданням було збільшення SEO трафіку на сайті, особливо за пріоритетними ключовими напрямами – чоловічі, жіночі гаманці, чоловічі сумки і ремені.

Робочий процес

Роботу над проектом завжди починаємо з підготовчого етапу. Потрібно зрозуміти, які основні помилки і недоробки присутні, які точки зростання є на проекті, на чому потрібно робити акцент на початку просуванні, як вибрати оптимальний шлях.

Для цього проаналізували поточні результати, а також зробили аналіз основних конкурентів за пріоритетними напрямами. Як з’ясувалося, за самим високочастотним запитам в топі маркет-плейс і дуже великі сайти, з якими практично неможливо конкурувати.

Виходячи з цього було прийнято рішення сконцентруватися на виведення в ТОП среднечастотних і низькочастотних запитів – на сторінках категорій і фільтрації. За ним видача була різноманітнішою і конкуренція менше + цей трафік більш за відгуками друзів, більше шансів вийти в ТОП-3. Також побачили точки зростання – конкуренти генерують заголовки сторінок фільтрації по шаблонах, які не містять точні входження головних запитів кластерів, недостатньо входжень ключів, також не скрізь є тексти.

Семантика і контент

Щомісяця дуже ретельно опрацьовувалася кілька напрямків:

  • збиралася максимально широка семантика
  • складалася оптимальна структура для нових посадкових сторінок фільтрів і перетинів фільтрів
  • для старих і нових сторінок прописувалися h1 “вручну» не шаблонно. Таким чином виходило максимально оптимізувати під самий частотний запит в кластері + робили більш читабельно для користувачів
  • пророблялися ручні мета-теги для сторінок фільтрів з метою максимально охопити кластер запитів і зробити сниппет максимально привабливим
  • для кожної такої сторінки готували ТЗ, за яким копірайтер писав тексти
  • аналізували існуючі тексти – багато довелося переписати через низьку унікальності або переспама
  • готували семантику під написання статей в блог

Також потрібно підкреслити, що на цьому проекті копірайтер постійно писав тексти для сторінок товарів, що було додатковим плюсом.

Внутрішня оптимізація

Після проведеного технічного аудиту ми виявили і виправили цілий перелік проблем:

  • усунули дублі мета-тегів
  • закрили атрибутом nofollow посилання на службові наскрізні сторінки (Вибране, порівняння, вхід, реєстрація …), а також зовнішні посилання
  • закрили від індексації мета-тегом robots сторінки угруповань, сторінки пошуку і інші дублюючі сторінки
  • прибрали з sitemap товари, категорії і бренди, які віддавали 404 відповідь сервера
  • допрацювали файл robots.txt
  • поліпшили швидкість завантаження
  • прибрали часткове закриття текстів кнопкою Читати далі – реалізували висновок текстів на сторінки повністю
  • прибрали висновок текстів на сторінках угруповань і пагінацію
  • привели url в нижній регістр, налаштували 301 редіректи

На жаль, українську версію сайту клієнт не зміг реалізувати через технічні особливостей CMS сайту.

Що вже було на проекті до старту SEO робіт:

  1. Хороша технічна реалізація фільтрації – було реалізовано ЧПУ на сторінках, за якими був трафік, інші сторінки фільтрації були реалізовані на сайті не в вигляді посилань (через-POST-запит), і при натисканні формувався url з get-параметром із закриттям від індексації через мета теґи robots
  2. На сторінках-товарів були внутрішні посилання на відповідні даному товару низько- і середньочастотні категорії фільтрації.
    Самі товари в цій ніші не приносять трафік – тому логічно передавати внутрішній вага релевантним товару сторінок-фільтрам.
  3. На сторінках лістингу довантажувати в режимі списку ці ж дані з п.2 тільки без посилань – що дозволяло додати додаткові входження для сторінок фільтрації, що позитивно впливало на релевантність

Зовнішня оптимізація

Провели аналіз існуючих вхідних посилань в порівнянні з конкурентами і виявили недоліки:

  • сайт частково просувався неякісними посиланнями через біржу sape (які після відходу до іншого підряднику стали відпадати)
  • в порівнянні з конкурентами дуже високий відсоток анкорний посилань
  • посилання будувалися тільки на 9 сторінок сайту
  • дуже мало посилань вело на головну сторінку сайту
  • на сайт вело тільки невелика кількість посилань з українських майданчиків

В результаті склали план формування посилальної маси з урахуванням вищевказаних недоліків:

  • збільшили відсоток посилань на головну сторінку
  • на сторінках, де багато анкорний посилань і поганий результат по позиціях – збільшили% безанкорние посилань
  • включили максимум рандома – формували посилання на безліч середньо- і низькочастотних сторінок

Які лінки будували?

  • крауд-посилання (форуми, коментарі)
  • статейні посилання на трастових українських майданчиках (в основному ЗМІ) через біржі і аутріч

Робили ухил саме на якість посилальної маси, а не на її кількість. Через пів року роботи збільшили бюджет на посилання на 40% тому що вичерпали нормальні майданчики і не хотілося знижувати динаміку.

Результат

Після реалізації хороший h1, title і індексації текстів багато груп запитів зайшли в ТОП 10-20 і за допомогою 1-3 посилань вдавалося підняти їх в ТОП-5. Поступово почали рости і більш високочастотні групи.

Варто відзначити, що в даній ніші присутній сезонність, причому в деяких місцях досить суттєва – тому порівнювати результати коштує відносно трафіку і продажів минулого року, також аналізувати динаміку по позиціях в google.

За рік роботи вдалося збільшити трафік на 75% – нижче скріншот порівняння місячного трафіку 2019 і 2018 рік.

 

Вдалося вивести в ТОП-10 порядку 2300 ключових слів, в ТОП-3 – 1000.

По видимості за деякими пріоритетних напрямів сайт обігнав усіх конкурентів.

Висновки:

При старті SEO робіт дуже важливо визначитися із загальною стратегією просування. В даному проекті ми зробили акцент саме на середньо- і низькочастотні запити по самим конверсійним напрямками бізнесу. Це особливо важливо в контексті тренда, коли по високочастотним запитам ТОП займають виключно агрегатори і великі сайти.

При цьому акцент на більш вузькі категорії дозволяє досить швидко і з невеликими бюджетами зайняти топові позиції і призводить на сайт цільової SEO трафік.