Кейс про просування flash-sale проекту в ніші одягу

КЕЙС ПРО ПРОСУВАННЯ FLASH-SALE ПРОЕКТУ В НІШІ ОДЯГУ

Кейс про те, як за 2,5 роки роботи ми збільшили SEO трафік у 2,4 рази на великому проекті.

Результати:

  • 60% запитів у зайшли в топ-10 google
  • зростання органічного не-брендового трафіку в 4,2 рази
  • загальне зростання SEO трафіку в 2,4 рази

Для можливості публікувати конкретні цифри та дані щодо домовленості з керівництвом компанії ми опускаємо назву проекту та деякі фактичні дані.


Проект: ніша flash-sale одягу та товарів для дому

Період роботи: липень 2015 – листопад 2017

Що було на вході:

  • сайт з великою кількістю брендового трафіку
  • 134,7 тис брендового органічного трафіку
  • 238,6 тис. всього органіки
  • сторінки акцій, які швидко йдуть до архіву

Що вийшло на виході:

  • статичні сторінки каталогу, які збирають категорійний трафік
  • 145,3 тис бренду
  • 582,8 тис. всього органічного трафіку

***

Яке завдання стояло на вході:

На початку роботи проект змінював модель залучення трафіку з “швидких і недовго живих” сторінок акцій-розпродажів на статичний каталог, як у звичайного інтернет-магазину, який міг би постійно генерувати SEO трафік

Основні складності ніші:

У топі знаходяться великі гравці-конкуренти, які раніше зайняли нішу.
Основний цільовий трафік можна отримати за НЧ запитами, для отримання яких потрібно якісно реалізувати SEO оптимізацію фільтрів

Що було зроблено за цей період:

1. Семантика та контент

  1. Зібрано повну семантику для всіх товарних груп

Збір семантики вівся ітераційно, із виділенням 20-30 пріоритетних напрямів у кожен робочий період. Відразу після збору семантики робилися мета-теги і запускався процес написання текстів. Таким чином, на сайт щомісяця впроваджувався новий оптимізований контент і не було тривалих простоїв у впровадженнях.

Також прибрали чи унікалізували дублі категорій.

  1. Виділили нові розділи для сайту на основі зібраної семантики та виділення окремих кластерів.

Наприклад, якщо раніше був розділ тільки “туфлі”, то після детального опрацювання зробили зокрема такі розділи, як “лофери”, “сліпони”, “еспадрільї” і т.д.

  1. Оптимізували та вибірково відкрили для індексації ті фільтри, які приносять трафік

Були опрацьовані фільтри за кольорами та брендами. Решта фільтрів залишилася закритою для індексації з метою не витрачати краулінговий бюджет і не розмивати релевантність сайту.

  1. Впровадили додаткову перелінковку.

Тепер система самостійно пропонує користувачеві купити сумку до черевиків або шарф до шапки. Ми отримуємо додатковий розподіл ваги на сторінки категорій.

  1. Переписали чи написали тексти для сторінок категорій

Експерименти показали, що в ніші одягу тексти суттєво підвищують релевантність сторінок сайту та дають можливість вийти у топ за низькочастотними запитами. Були написані тексти для всіх категорій сайту, і за рахунок цього отримали істотне зростання позицій

  1. Українськомовна версія

Пропрацювали україномовну семантику, переклали та адаптували мета-теги та тексти, а також впровадили розмітку мовних версій через мета-тег hreflang.

2. Внутрішня оптимізація

Після проведеного технічного аудиту ми виявили та виправили цілий перелік проблем:

  • помилки у процесі реалізації україномовної версії: налаштування hreflang, виправлення реалізації через 302 редирект, виявлення некоректно працюючих мовних формул
  • пошук та усунення 404 сторінок, які постійно з’являлися через особливості реалізації сайту
  • написання ТЗ на роботу фільтрів, перевірка реалізації завдання програмістам, виявлення помилок, що виникають, і написання ТЗ щодо їх усунення
  • написання шаблонів мета-тегів для різних типів фільтрів та їх перетинів (всього потрібно було реалізувати близько 30 різних формул мета-тегів залежно від категорій, вибраних фільтрів та мовної версії)
  • пошук постійно виникаючих дублів сторінок з get-параметрами, усунення їх з індексації через файл robots.txt та тег meta-robots
  • перевірка швидкості завантаження (google pagespeed, first byte), перевірка ваги зображень та контроль усунення даних помилок

Головна складність даного проекту була в тому, що через особливості технічної реалізації кожен пункт SEO оптимізації доводилося постійно контролювати та доопрацьовувати, оскільки часто виникали помилки, правки застосовувалися не на всьому сайті, якісь доробки могли “відпадати” або не працювати.

Тому часто технічні аудити містили нові ітерації доробок за тими самими пунктами. Крім того, потрібно було оперативно змінювати способи усунення тих чи інших помилок на сайті залежно від того, чи могли програмісти реалізувати саме такий пункт чи ні.

Робота над подібним великим та складним проектом потребує активної та налагодженої взаємодії з програмістами та вміння змінювати способи вирішення проблем.

3. Зовнішня оптимізація

Оскільки проект мав гарну піар-підтримку, основна маса посилань будувалася природним шляхом за рахунок колаборації відділом піару та контенту. Зі свого боку ми склали план щодо посадкових сторінок для посилань та анкор, який передавали відділу контенту, а також контролювали розміщення посилань у статтях і потім на сайтах-донорах.

Також ми розміщували статейні посилання на якісних донорах, якщо нам було необхідно добудувати більшу кількість посилань на внутрішні посадкові сторінки.

На самому початку робіт ми розміщували також посилання на тематичних форумах, однак згодом відмовилися від цієї практики, оскільки неможливо було знайти якісні незапам’яні майданчики достатньої якості.

Прямими аутрич посиланнями ми займалися, оскільки все пряме розміщення реалізовувалося разом із піар відділом.

Висновки щодо проекту:

Найкращий SEO результат можна отримати у проектах, де налагоджено продуктивну взаємодію з клієнтом та де команда клієнта розвиває сайт та інші маркетингові канали.

Зазначимо, що “формулою успіху” у цьому проекті була:

  • активна робота маркетинг-директора з розвитку проекту та підключення всіх каналів трафіку, що сприяло збільшенню брендового трафіку та трастовості сайту
  • злагоджена робота з програмістами на стороні клієнта
  • можливістю впроваджувати SEO-посилання у якісні та цікаві інформаційні публікації клієнта, які неможливо були отримати звичайними SEO-методами
  • робота над оптимізацією фільтрів, впровадження нових категорій та перелінкування, яка дозволила створити безліч посадкових сторінок, які залучали додатковий SEO-трафік
  • запровадження україномовної версії сайту, яка мінімальними зусиллями дозволила отримати істотне зростання трафіку

Що не вийшло в даному проекті (воно ж – зона розвитку для цього та аналогічних проектів)

  • реалізувати блог та систематичне написання контенту в блог
  • запустити постійні зйомки відео-контенту через дорогий продакшен та відкладені результати
  • реалізувати індивідуальні фільтри під кожен тип продукції (наприклад, спідниці – міні, міді, максі, розкльошені, вузькі тощо), вони були лише універсальні для всіх типових категорій.

    Хочу залишити заявку