Навіщо тобі сайт? або трохи про стратегію

У нашу еру глобалізації та інформатизації над своїм простором в Інтернеті не замислювався, напевно, лише лінивий чи пенсіонер. Сайти створюються один за одним, але, як у будь-якому бізнес-проекті, на плаву залишаються тільки одиниці.

Проблема проста: сайт без грамотного просування – це марний шматок коду і даремне місце на хостингу. І під просуванням я зараз маю на увазі не лише SEO, а цілісний процес донесення інформації про сайт до його цільової аудиторії та/або досягнення сайтом певних завдань.

Стратегія визначальна. Наприклад, безглуздо намагатися просунути шляхом SEO сайт із товаром, обмежену партію якого треба терміново продати, і не повертатися більше із цієї теми. І тому є контекстна реклама. Або концентруватись на отриманні трафіку для сайту, з якого ви хочете продавати посилання. Для цього важливішими є показники сайту.

Як бачимо, обравши невірний шлях, ми ризикуємо вкласти багато сил, часу та грошей у марну роботу. І розчаруватись. І забити.

Які є типи сайтів з погляду логіки просування

1. Продаваючий сайт. І на цьому етапі практично не важливо, чи це повноцінний інтернет-магазин, чи сайт компанії, що надає послуги.

Важливо те, що для сайту важливим є клієнт, який знайде цей сайт і купить (замовить послугу) на ньому.

У такому разі головний шлях для нашого сайту – це пошукові системи. Органічна видача (куди потрапляють шляхом SEO) та контекстна реклама.

SEO ми вибираємо тоді, коли бізнес постійний, надійний, цілорічний і можна почекати 2-3 місяці. Перевага SEO – довговічність результатів та зниження вартості переходу на сайт з часом.

Контекст — коли хочемо отримати миттєвий результат, коли тестуємо нішу, коли сезонний сезон або коли потрібно реалізувати обмежену партію товару. Часто контекст використовують на додаток до SEO, коли потрібно швидко отримати трафік, доки сайт лише набирає позиції.

Звичайно ж, мало просто отримати відвідувача на сайті, важливо ще, щоб він став клієнтом (здійснив конверсію), але це вже зовсім інша історія.

.

2. Сайт-візитка. Тут під «візиткою» я маю на увазі сайт, який сам не продає, але потрібен для того, щоб вже зацікавлені люди могли зайти на нього, ознайомитися з матеріалами і, можливо, прийняти рішення — робити подальші дії чи ні.

Типовий приклад: сайти фотографів, психологів чи йога центрів. Тобто тих сфер, де важлива особистість виконавця. Наприклад, замовляючи візитки, вам навряд чи важливо, чим дихає менеджер поліграфії. На сайті вказані терміни, розцінки – і цієї інформації достатньо для ухвалення рішення, замовляти чи ні. Але коли ви бачите будь-який сайт психолога, навіть його сертифікати та вартість — цього зазвичай дуже мало для розуміння, чи варто вам йти саме до нього чи ні.

Що робити з такими сайтами:

1) зробити якісний ресурс чи самому його піарити. Люди «приходитимуть» на вашу особистість та майстерність, а на сайті вони докладніше ознайомляться з вашою творчістю або дізнаються фактичні дані — ціни, адресу
2) SMM – якщо ваш жанр так чи інакше розважальний, вам потрібно бути представленим саме так, куди люди ходять розважатись – це соціальні мережі. Плюс саме у соціальних мережах є чудова можливість розмістити не лише вашу творчість, а й вашу особистість.

.

3. Сайт під монетизацію. «Заробіток в Інтернеті» – це не тільки міф, яким заманювали чесних громадян у 90-ті, а цілком реальний, робочий і практично легальний спосіб заробітку.

Є 2 основних типи заробітку на сайтах:

  • продаж посилань
  • продаж трафіку

У першому випадку для кількості грошей, що заробляються з сайту важливі його показники: PR і domain rank, і для їх нарощування потрібно розміщувати сайт у каталогах, отримувати посилання на нього з сайтів, які вже мають показники (причому з сайтів аналогічної тематики).

Для продажу трафіку, а саме розміщення на ньому контекстних оголошень, важливо, щоб сайт був затребуваною тематикою (сайт по автомобілях заробить у рази більше сайту по крою та шиттю), оголошення розміщувалися на видному місці, ну і, природно, важливий обсяг трафіку на сайті. А для отримання трафіку важливим є або якісний ресурс, який люди знатимуть і знаходитимуть самі, або позиції сайту в пошукових системах.

Втім, про заробіток на сайтах написано дуже багато. І на цьому етапі нам потрібно просто визначитися з тим, як саме сайт зароблятиме, і як його для цього потрібно просувати.

    Хочу залишити заявку