Що таке E-A-T фактори

Про E-A-T фактори стало відомо ще 9 років тому. Але досі багато хто до кінця не розуміє, як реалізувати на своєму сайті поняття expertise, authoritativeness, and trustworthiness. Так розшифровується абревіатура E-A-T, а перекладається як:

  • експертність
  • авторитетність
  • достовірність

Саме на ці фактори спирається Google, вибираючи сторінки для ТОП-3, 5, 10.

Експертність, авторитетність та достовірність контенту оцінюють за різними критеріями. Може здатися, що ці поняття схожі, але це лише на перший погляд. Давайте розберемо по порядку, як оцінюються E-A-T, де вони особливо важливі і як їх застосувати на сайті.

.

Коли E-A-T фактори особливо важливі

Google прагне показувати якісний контент. Саме з цією метою він використовує фактори E-AT і для деяких запитів вони надзвичайно важливі. Якщо ви шукаєте інформацію загального порядку, наприклад, про породи кішок або собак, то експертність контенту сайту може не відіграти великої ролі.

Але люди шукають найрізноманітнішу інформацію, в тому числі щодо здоров’я, грошей. І дати їм у відповідь експертний, якісний контент може бути буквально питанням життя та смерті. Google відносить сайти, які стосуються права, медицини та фінансів в окрему категорію YMYL (Your Money or Your Life) та дуже суворо стежить за якістю контенту у цій сфері.

Це не означає, що якщо ви надаєте, наприклад, будівельні послуги, то EA-T для вас не важливі. Просто до сфери YMYL Google висуває максимально суворі вимоги.

Як оцінюються E-A-T фактори

Експертність

В ідеальному світі Google хотів би, щоб весь контент для сайтів створювався експертами в певній галузі. Кваліфікація та високий рівень знань у певній галузі автора ставитиме такий контент над аматорським.

Наприклад, для сайту, що надає послуги аудиту та бухобліку, контент повинен створювати дипломований бухгалтер, а не просто копірайтер, який прочитав кілька статей про подання податкової декларації.

У тематиках YMYL необхідна, так звана формальна експертність, тоді як в інших досить повсякденній (користувацькій) експертності. Формальна експертність визначається досвідом роботи та кваліфікацією автора у певній сфері.

Повсякденну експертність має автор, у якого є власний досвід в темі, що висвітлюється. Тобто людина, яка пережила щось на особистому досвіді і може розповісти про це, має достатню повсякденну експертність.

.

Авторитетність

Вона ж репутація. Якщо людина або сайт вважається достовірним джерелом інформації, якщо на нього посилаються інші експерти та лідери думок. Щоб оцінити авторитетність, асесори переглядають згадки сайту чи автора. Гарний приклад авторитетності – Вікіпедія. На цей сайт посилаються багато джерел, а її репутація не піддається сумніву. Звичайно, підігнати кожен сайт під стандарти Вікі неможливо, але завжди можна надати йому більшої авторитетності. І далі ми дамо чек-лист, як це зробити.

.

Достовірність

У цьому пункті важлива правдивість та точність інформації. Фактором достовірності може бути фізична адреса та телефон компанії, вказаний на сайті, ім’я та фотографія автора теж надають вагу інформації. Точність контенту для асесорів визначається фактами, посиланнями та цитатами з достовірних джерел.

.

Як підвищити E-A-T сайту

Хоча поняття експертності, авторитетності та достовірності можна вважати суб’єктивними, їх можна точно підвищити, причому досить простими методами. Завжди можна внести покращення на сайт, а новий контент публікувати лише з урахуванням вимог до факторів E-A-T.

Усі фактори підвищення E-A-T поділяються на внутрішні та зовнішні. Розміримося з кожним із них:

.

Внутрішні фактори

Головна сторінка

На ній має бути інформація, що підтверджує вашу експертність, професіоналізм. Їх можна підкреслити сертифікатами, згадкою про участь у профільних заходах, партнерством з відомими брендами.

.

Сторінка «Про компанію»

Перевірте, чи відповідає вона на запитання про ваш бренд:

  • що ви пропонуєте;
  • скільки років над ринком;
  • місія, цінності, які ви пропагуєте
  • інформація про команду, підтвердження їхнього професіоналізму
  • максимум контактної інформації, фізична адреса, телефони

Чим більше інформації ви даєте, тим ближче стаєте цільовою аудиторією. Це як із людиною — завжди приємніше комунікувати з добрим знайомим, а не з «темною конячкою».

.

Сторінка контактів

Крім максимуму контактної інформації, номерів телефонів, пошти, фізичної адреси, варто вказати місцезнаходження на карті. І звичайно ж, не забувайте перевірити, щоб усі дані були правильними, а телефони та пошти робочими.

.

Проведіть аудит контенту на сайті

Перше, на що потрібно дивитися, чи відповідає контент запитам клієнтів, чи відповідає він на їхні запитання. Якщо ні — можна змінити зміст, додати до нього контент, що відповідає очікуванням користувачів або повністю оновити його.

На що звертати увагу при складанні контенту:

  • грамотність;
  • посилання на внутрішні сторінки сайту;
  • посилання на достовірні джерела;
  • таблиці, зображення, що підтверджують текстову інформацію.

Все це потрібно не просто для ранжування, посилання, таблиці і фото повинні відповідати потребам клієнтів. Переконайтеся, що відвідувачів не відволікає велика кількість реклами та спливаючих повідомлень.

.

Підключайте експертів до написання статей

Звичайно, краще, ніж бухгалтер, ніхто не знає тонкощів аудиту, але завжди можна знайти копірайтера, який розуміється на бухгалтерії і зможе чітко і лаконічно розкрити інформацію в статті. А читати її буде приємніше, ніж якби її написав сам головбух (але це не точно 😉)

Публікувати такі статті можна з позначкою «Експертно перевірено…», наприклад, головним бухгалтером (інженером/технологом тощо). Якщо ви вкажете ім’я та прізвище не тільки автора, а й експерта, який брав участь у створенні контенту, це підвищить E-A-T статей. Якщо сайт медичного характеру, крім автора, потрібно обов’язково вказувати редактора, експерта.

Для авторів можна зробити окремі сторінки, на яких буде інформація про них, посилання на соцмережі. Або додати «картки» авторів, редакторів, які публікуватимуться після кожного матеріалу. Там можна вказати досвід автора у цій сфері, рівень його кваліфікації.

.

Враховуйте користь контенту для відвідувачів

Якщо це сайт кафе або ресторану, на ньому обов’язково мають бути місце розташування та час роботи, меню, блог, в якому розповідається про майбутні заходи.

Якщо ви описуєте кулінарні рецепти, потрібно не лише опис інгредієнтів, а й покрокові інструкції з приготування. Тільки так ви зможете довести авторитетність контенту.

.

Слідкуйте за неякісним контентом

На сайті може бути присутнім неякісний контент, якого не можна позбутися. Це службові та пошукові сторінки, фільтри тощо. Такий контент на сайті обов’язково потрібно позначати метатегами (noindex, nofollow), щоб сторінки не були проіндексовані.

Інший тип контенту, який можна назвати неякісним на думку Google. Низький E-AT на певних сторінках може вплинути на ранжування всього сайту. Тому періодично потрібно перевіряти динаміку трафіку та аналізувати, які сторінки постраждали найбільше. Виявивши неякісний контент на певних сторінках, його можна змінити, щоб покращити ранжування.

Ще один тип сторінок з неякісним контентом – сторінки, на які не надходить органічний трафік. Google може розцінювати такі сторінки, як інформаційний спам, тому що для нього вони не мають жодного сенсу. Щоб знайти їх, можна використовувати Analytics, Search Console та Google Data Studio.

.

Експертним можна вважати контент:

  • із достовірними фактами, які можна перевірити;
  • містить посилання на дослідження, наукові статті;
  • в якому є різнобічне розкриття питання;
  • в якому автор згадує свій досвід чи досвід своїх колег;
  • у якому є опис кроків розв’язання проблеми.

Перед публікацією, перечитайте статтю та переконайтеся, що вона відповідає зазначеним параметрам.

Важливо стежити, щоб контент завжди був актуальним. Google рекомендує регулярно оновлювати та редагувати контент.

.

Технічна оптимізація сайту

У внутрішньому просуванні важлива перелінковка між сторінками, зручна навігація. Обов’язково зверніть увагу на те, щоб усі сторінки сайту індексувалися, також перевірте:

  • відсутність дублів сторінок;
  • відсутність сміттєвих сторінок;
  • відповідь сервера The HTTP 200 OK на всі сторінки.

Зверніть увагу на рівень вкладеності сторінок. Рівні визначаються кількістю кліків, які користувач робить на шляху з головної до конкретної сторінки. Важливі сторінки мають бути на 2-му, максимум на 3-му рівні.

На що ще потрібно обов’язково звернути увагу:

  • мобільна версія сайту. Якщо її немає, Google сприймає сайт як застарілий і занедбаний. Отже, він не може претендувати на високі позиції у видачі;
  • застарілий дизайн, погана верстка, дивні поєднання кольору та занедбані сторінки також говорять про те, що сайтом ніхто не займається;
  • відсутність протоколу HTTPS. Якщо на сайті використовується старий протокол HTTP, асесори сприймуть це за сигнал низької якості ресурсу;
  • якісні сучасні шрифти, актуальні зображення. Шрифти мають бути досить великими, щоб їх можна було легко прочитати, а зображення мають бути унікальними та відповідати тексту;
  • наявність інформації. Сайт повинен чітко повідомляти, чим ви займаєтеся, потрібна інформація про провідних фахівців, досягнення, розгорнуту інформацію про послуги;
  • швидкість завантаження. Сайти, які завантажуються понад 5 секунд, відразу втрачають можливість зайняти верхні позиції видачі;
  • переспам у текстах. Здавалося б, про це давно відомо, але деякі досі ігнорують правила гарного тону і дощенту набивають сторінки ключами;
  • надлишок анімації на сайті, використання Adobe Flash також є ознакою застарілого ресурсу;
  • інформація для клієнтів. Слідкуйте за тим, щоб відвідувачі сайту могли отримати максимум інформації на ньому. Якщо ви надаєте послугу, то опишіть, як це відбувається, які варіанти, скільки коштує, що вона дає. Пишіть все, що знаєте про свою послугу, щоб після прочитання у користувача не залишалося запитань. Це дасть їм зрозуміти, що вони мають справу з професіоналами своєї справи та підвищить рівень довіри до вашого бізнесу.

.

Зовнішня оптимізація сайту

Проведіть аналіз згадок

Періодично варто перевіряти, що говорять люди про ваш бізнес. Запитуйте клієнтів, шукайте згадки в інтернеті, не залишайте без відповіді діалоги з ними.

.

Відгуки

Завжди працюйте із відгуками. Аналізуйте, що про вас пишуть в інтернеті, на форумах, у соцмережах. Якщо бачите негативні оцінки, спробуйте коректно відреагувати на них, зв’яжіться з автором, залиште відкриту відповідь із обіцянкою усунути проблеми. І дійсно усувайте, особливо, якщо вони повторюються.

Якщо розглядати зовнішнє просування з погляду E-A-T, то тут важливо максимально розповсюджувати інформацію про вашу компанію, збирати відгуки. Просіть клієнтів залишати відгуки в Google Мій бізнес, на сторінках вашої компанії в соціальних мережах, наприклад Facebook та інших відкритих джерелах. Обов’язково переконайтеся у відсутності спамних посилань.

.

Посилання з авторитетних джерел

Якщо є можливість отримати згадку в Wikipedia або будь-яких авторитетних ресурсах з великою кількістю органічного трафіку, обов’язково скористайтеся нею. Якщо такої можливості немає, регулярно розміщуйте статті про свою компанію на авторитетних ресурсах, каналах новин.

.

Висновки

Фактори E-A-T дійсно впливають на рейтинг сайту. Їх не можна ігнорувати, якщо тематика сайту пов’язана з YMYL (фінанси, здоров’я, життя). Розвивати E‑AT можна на будь-якому етапі і робити це потрібно обов’язково. Тільки так можна претендувати на ТОП видачу Google.

Якщо сторінки сайту не задовольняють правила експертності, авторитетності та достовірності, то пошукові алгоритми можуть надати їм низький рейтинг. В результаті сайт втратить позиції в органічній видачі.

Публікуючи контент, обов’язково звіряйтесь, чи відповідає контент вимогам:

  • експертності – автор має експертизу в питаннях, про які пише;
  • авторитетності – автор є авторитетом в області, що висвітлюється сайтом;
  • достовірності — контент правдивий та актуальний, це можна перевірити в інших авторитетних джерелах.

Оцінка E-A-T використовується не для того, щоб ускладнити життя власникам сайтів, а щоб запобігти поширенню недостовірного контенту, який може завдати шкоди життю та здоров’ю людей. Його впровадженню передували наукові дослідження, які наголосили, що найбільшої шкоди від неправдивої та недостовірної інформації отримують люди у сфері YMYL. Тому до цих сайтів висуваються найсуворіші вимоги.

Наприклад, поради щодо профілактики та лікування захворювань можуть публікувати лише практикуючі лікарі. Але при цьому особистий досвід також є експертизою, тому людина, яка пережила будь-який досвід, може поділитися ним у блозі, на форумі, і такий контент відповідатиме E-AT.

Якщо говорити про інші сфери, то люди можуть ділитися досвідом використання продуктів, техніки, технологій, будь-яким іншим життєвим досвідом. Google визначатиме подібний контент, як експертний та корисний.

    Хочу залишити заявку