«Ви ж лише посилання купуєте», «за що такі бюджети», «я й сам можу». Знайомо? Нам також. Тому тримайте список того, завдяки яким роботам ваші сайти виходять у топ, отримують трафік та продаж.
- Аналіз ніші та формування стратегії. Завдання цього етапу — визначити, за рахунок чого в топі знаходяться ті чи інші сайти і які елементи стратегії потрібно впровадити на сайті, щоб отримати максимум трафіку.
- Складання прогнозів та прорахунок рентабельності інвестицій. Про те, як складати прогнози трафіку, ми вже писали пост в нашому ФБ. На основі цих прогнозів та аналізу ніші потрібно прорахувати орієнтовну рентабельність вкладень у SEO трафік. І якщо в перспективі 1 року інвестиції себе не окуплять, краще пошукати інший канал залучення трафіку на сайт.
- Збір семантичного ядра. Це є основою SEO-просування, на його основі формується структура сайту, контент на сторінках, відстежується динаміка позицій та формується стратегія посилань. Неправильно складене ядро заведе ваш сайт не туди, а нераціонально велике ядро з’їсть масу часу і загальмує отримання результатів. Тому тактика збору семантики — один із важливих пунктів у формуванні спільної стратегії.
- Формування структури веб-сайту. На підставі семантичного ядра та його кластеризації приймається рішення, які сторінки мають бути на сайті, щоб отримати максимум трафіку. При цьому не повинно бути смислового дублювання контенту, а структура та ієрархія меню має бути зручною для користувача.
- Формування структури сторінок та ТЗ на текст. У сучасному SEO писати ТЗ у вигляді «текст на 3000 символів із ключами» вже недостатньо. Потрібно докладно проаналізувати структуру посадкових сторінок конкурентів, і ні, не зробити так само, а зробити краще. Елементами структури має бути не лише текст, а й картинки, іконки, інфографіка, блокова верстка, важливі блоки тексту, кнопки захоплення, інтерактивні елементи та багато іншого залежно від ніші.
- Написання мета-тегів. Одне з найзрозуміліших завдань. SEO-фахівець формує теги title, description, а також заголовки h1-h2, за якими google розпізнає вміст сторінки. Крім того, description формує сніпет сайту в пошуковій видачі і впливає на відсоток кліків на ваш сайт.
- Технічний SEO-аудит, формування ТЗ програміста. Сайт парситься спеціальними сервісами та перевіряється за технічним чек-листом. Завдання цього етапу — переконатися, що google добре індексує все потрібне на сайті, і не бачить нічого не потрібного, під останнім розуміються різні специфічні SEO-баги — дублі, технічні сторінки, биті посилання, непотрібні редиректи та багато іншого
- Вивчення трендів та застосування їх до стратегії просування. SEO — досить мінливий напрямок, у якому діє загальний принцип «міняйся чи помри». Те, що працювало вчора, може не працювати сьогодні, а завтра взагалі бути негативним фактором ранжування. Крім того, завдання SEO-фахівців — розуміти принципи ранжирування пошукової системи та адаптувати стратегію роботи під нову інформацію.
- Аналіз динаміки трафіку. Порівняльна динаміка трафіку може багато розповісти про проект. Можна аналізувати свій сайт щодо сайтів конкурентів, і таким чином відповісти собі на запитання, за рахунок чого вони в топі, а ми ні. Можна порівнювати різні сторінки свого сайту одного типу і зробити висновок, у чому одна сторінка краща за іншу і екстраполювати позитивний досвід на інші частини сайту.
- Формування посилальної стратегії. Перш, ніж робити посилання на сайт, треба зрозуміти, які посилання потрібні і куди. Для цього аналізується посилальний профіль конкурентів, робляться висновки про те, скільки яких посилань необхідно. А на підставі семантичного ядра та поточних позицій сайту розробляється план по посадкових сторінках та анкорах. Тільки після формування такого плану можна розпочинати отримання посилань.
- Відбір сайтів-донорів. Long-list сайтів формується на основі аналізу конкурентів та аналізу ніші з відповідної тематики. Після цього кожен донор перевіряється на безліч параметрів, таких як обсяг органічного трафіку, співвідношення вхідних та вихідних посилань, показники DR та DA та багато інших.
- Написання текстів для розміщення посилань. Більшість посилань для сайту, що просувається, розміщуються в статтях на іншому сайті, і за ці статті відповідає теж SEO-фахівець. Потрібно знайти відповідних копірайтерів, сформувати їм ТЗ, замовити, потім перевірити написане, акуратно впровадити туди заслання, і лише потім стаття буде готова до розміщення.
- Розміщення посилань. Залежно від стратегії посилань, а також особливостей ніші та регіону, замовляється розміщення посилань через біржі або безпосередньо у вебмайстрів, після чого посилання перевіряються.
- Аналітика результату та коригування стратегії. Після кожного етапу проведених робіт або щомісячно необхідно робити аналіз отриманих результатів, позитивних та негативних тенденцій, після чого впроваджувати виправлення у стратегію та план робіт. Саме такий постійний аналіз та удосконалення стратегії дозволяє отримати хороші позиції та SEO трафік.
- Аналіз трафіку та конверсійності сайту. Крім того, що відвідувачі заходять на ваш сайт, важливо, що вони там роблять. Особливо для бізнесу важливим є те, купують на сайті чи ні. Тому для початку необхідно зробити налаштування аналітики, а далі щомісяця відстежувати показники конверсії та давати рекомендації щодо юзабіліті, як збільшити відсоток замовлень із сайту.
- Консультування клієнта, програмістів, відповіді на запитання та інше. Важливо, щоб SEO-фахівець міг не лише підготувати роботи «за планом», а ще й пояснити їхній зміст, нюанси, організувати процес реалізації на стороні клієнта та багато іншого. Іноді комунікації займають добру третину робочого часу і є не менш важливою складовою, ніж сам процес.
SEO-аналітик Сергій Кокшаров у своєму блозі devaka.ru ще у 2012 році склав діаграму розподілу робіт SEO-фахівця за типами
Можу лише сказати, що з проекту до проекту відсоткове співвідношення може змінюватись, але список робіт та пропорції залишаються більш-менш схожими.
⠀
Тому так, SEO – це довго та дорого. І це не тільки тексти та посилання, а й цілий складний комплекс робіт, що веде до зростання органічного трафіку вашого сайту, і як результат – до продажу та прибутку.