З чого складається робота SEO-фахівця

«Ви ж лише посилання купуєте», «за що такі бюджети», «я й сам можу». Знайомо? Нам також. Тому тримайте список того, завдяки яким роботам ваші сайти виходять у топ, отримують трафік та продаж.

  1. Аналіз ніші та формування стратегії. Завдання цього етапу — визначити, за рахунок чого в топі знаходяться ті чи інші сайти і які елементи стратегії потрібно впровадити на сайті, щоб отримати максимум трафіку.
  2. Складання прогнозів та прорахунок рентабельності інвестицій. Про те, як складати прогнози трафіку, ми вже писали пост в нашому ФБ. На основі цих прогнозів та аналізу ніші потрібно прорахувати орієнтовну рентабельність вкладень у SEO трафік. І якщо в перспективі 1 року інвестиції себе не окуплять, краще пошукати інший канал залучення трафіку на сайт.
  3. Збір семантичного ядра. Це є основою SEO-просування, на його основі формується структура сайту, контент на сторінках, відстежується динаміка позицій та формується стратегія посилань. Неправильно складене ядро заведе ваш сайт не туди, а нераціонально велике ядро з’їсть масу часу і загальмує отримання результатів. Тому тактика збору семантики — один із важливих пунктів у формуванні спільної стратегії.
  4. Формування структури веб-сайту. На підставі семантичного ядра та його кластеризації приймається рішення, які сторінки мають бути на сайті, щоб отримати максимум трафіку. При цьому не повинно бути смислового дублювання контенту, а структура та ієрархія меню має бути зручною для користувача.
  5. Формування структури сторінок та ТЗ на текст. У сучасному SEO писати ТЗ у вигляді «текст на 3000 символів із ключами» вже недостатньо. Потрібно докладно проаналізувати структуру посадкових сторінок конкурентів, і ні, не зробити так само, а зробити краще. Елементами структури має бути не лише текст, а й картинки, іконки, інфографіка, блокова верстка, важливі блоки тексту, кнопки захоплення, інтерактивні елементи та багато іншого залежно від ніші.
  6. Написання мета-тегів. Одне з найзрозуміліших завдань. SEO-фахівець формує теги title, description, а також заголовки h1-h2, за якими google розпізнає вміст сторінки. Крім того, description формує сніпет сайту в пошуковій видачі і впливає на відсоток кліків на ваш сайт.
  7. Технічний SEO-аудит, формування ТЗ програміста. Сайт парситься спеціальними сервісами та перевіряється за технічним чек-листом. Завдання цього етапу — переконатися, що google добре індексує все потрібне на сайті, і не бачить нічого не потрібного, під останнім розуміються різні специфічні SEO-баги — дублі, технічні сторінки, биті посилання, непотрібні редиректи та багато іншого
  8. Вивчення трендів та застосування їх до стратегії просування. SEO — досить мінливий напрямок, у якому діє загальний принцип «міняйся чи помри». Те, що працювало вчора, може не працювати сьогодні, а завтра взагалі бути негативним фактором ранжування. Крім того, завдання SEO-фахівців — розуміти принципи ранжирування пошукової системи та адаптувати стратегію роботи під нову інформацію.
  9. Аналіз динаміки трафіку. Порівняльна динаміка трафіку може багато розповісти про проект. Можна аналізувати свій сайт щодо сайтів конкурентів, і таким чином відповісти собі на запитання, за рахунок чого вони в топі, а ми ні. Можна порівнювати різні сторінки свого сайту одного типу і зробити висновок, у чому одна сторінка краща за іншу і екстраполювати позитивний досвід на інші частини сайту.
  10. Формування посилальної стратегії. Перш, ніж робити посилання на сайт, треба зрозуміти, які посилання потрібні і куди. Для цього аналізується посилальний профіль конкурентів, робляться висновки про те, скільки яких посилань необхідно. А на підставі семантичного ядра та поточних позицій сайту розробляється план по посадкових сторінках та анкорах. Тільки після формування такого плану можна розпочинати отримання посилань.
  11. Відбір сайтів-донорів. Long-list сайтів формується на основі аналізу конкурентів та аналізу ніші з відповідної тематики. Після цього кожен донор перевіряється на безліч параметрів, таких як обсяг органічного трафіку, співвідношення вхідних та вихідних посилань, показники DR та DA та багато інших.
  12. Написання текстів для розміщення посилань. Більшість посилань для сайту, що просувається, розміщуються в статтях на іншому сайті, і за ці статті відповідає теж SEO-фахівець. Потрібно знайти відповідних копірайтерів, сформувати їм ТЗ, замовити, потім перевірити написане, акуратно впровадити туди заслання, і лише потім стаття буде готова до розміщення.
  13. Розміщення посилань. Залежно від стратегії посилань, а також особливостей ніші та регіону, замовляється розміщення посилань через біржі або безпосередньо у вебмайстрів, після чого посилання перевіряються.
  14. Аналітика результату та коригування стратегії. Після кожного етапу проведених робіт або щомісячно необхідно робити аналіз отриманих результатів, позитивних та негативних тенденцій, після чого впроваджувати виправлення у стратегію та план робіт. Саме такий постійний аналіз та удосконалення стратегії дозволяє отримати хороші позиції та SEO трафік.
  15. Аналіз трафіку та конверсійності сайту. Крім того, що відвідувачі заходять на ваш сайт, важливо, що вони там роблять. Особливо для бізнесу важливим є те, купують на сайті чи ні. Тому для початку необхідно зробити налаштування аналітики, а далі щомісяця відстежувати показники конверсії та давати рекомендації щодо юзабіліті, як збільшити відсоток замовлень із сайту.
  16. Консультування клієнта, програмістів, відповіді на запитання та інше. Важливо, щоб SEO-фахівець міг не лише підготувати роботи «за планом», а ще й пояснити їхній зміст, нюанси, організувати процес реалізації на стороні клієнта та багато іншого. Іноді комунікації займають добру третину робочого часу і є не менш важливою складовою, ніж сам процес.

SEO-аналітик Сергій Кокшаров у своєму блозі devaka.ru ще у 2012 році склав діаграму розподілу робіт SEO-фахівця за типами

Можу лише сказати, що з проекту до проекту відсоткове співвідношення може змінюватись, але список робіт та пропорції залишаються більш-менш схожими.

Тому так, SEO – це довго та дорого. І це не тільки тексти та посилання, а й цілий складний комплекс робіт, що веде до зростання органічного трафіку вашого сайту, і як результат – до продажу та прибутку.

    Хочу залишити заявку