Кейс із SEO-просування сайту автобусних перевезень

Кейс про те, як за 12 місяців робіт із SEO просування вийшло:

  • Збільшити пошуковий трафік у 12,8 разів
  • 25% запитів з комерційних сторінок знаходяться у топ-3, 73% ключів – у топ-10

На жаль, доступ до першого облікового запису google analytics був втрачений, і тому ми можемо порівняти поточний трафік з даними за літо 2019 року, а не з початку роботи.

Проте, перший зафіксований трафік за цим проектом становив 3403 відвідувачі на місяць – дивитись пруф тут.

Старт проекту

Перший етап роботи – жовтень 2018 – липень 2019. На цьому етапі більшість запитів вийшла у топ, а подальше зростання було ускладнене через неможливість впровадження низки критичних правок.

На другий етап просування компанія повернулася з новим сайтом у грудні 2020 року, проте після 3-х місяців співпраці роботи довелося поставити на паузу через карантин, що почався, і повну паралізацію бізнесу клієнта, і на черговий етап SEO просування компанія повернулася вже в червні 2021 року.

Клієнт: компанія Transtempo – перевізник, який спеціалізується на міжнародних пасажирських рейсових перевезеннях насамперед у сторінках найближчого зарубіжжя – Польща, Чехія, країни Балтії тощо.

На їхньому сайті можна підібрати необхідний рейс і відразу ж купити квитки на нього.

І незважаючи на те, що сайт менший з менш популярним брендом, ніж у конкурентів (EcoLine, Flixbus, Busfor та інші), саме можливість зробити замовлення безпосередньо на сайті та гарне покриття маршрутами дозволило даному сайту проконкурувати з більш крупними колегами.

Задача на проекте

Отримання позицій у google Україна за пріоритетними напрямками. Зростання цільового SEO трафіку.

Основні складності ніші

  1. Міжнародні конкуренти з великим асортиментом і відомим брендом
  2. Є сайти цього бренду в інших доменних зонах, які мають при цьому й свої україномовні версії. Відповідно потрібно продумувати перелінковування та зв’язок мовних версій сайту через тег hreflang
  3. Сайт має масивний та складний бекенд через функціонал бронювання, відповідно деякі технічні правки реалізовувати було складно та довго

Внутрішня оптимізація

У перший місяць роботи ми провели технічний аудит, в якому описали ТЗ на виправлення цілого ряду помилок:

  • частина мовних версій розташовувалися на http протоколі, за ними зробили переїзд та склейку з https версією
  • знайшли та усунули всі дублі головної сторінки
  • знайшли порожні сторінки, що не несуть жодної цінності, за ними написали ТЗ на доопрацювання або в деяких випадках – редирект на іншу сторінку
  • знайшли сторінки, які віддають 404 відповідь сервера, за ними налаштували редирект на існуючі сторінки
  • тегові сторінки в блозі закрили від індексації
  • створили нові посадкові сторінки під низку семантичних кластерів
  • реалізували нову структуру контенту на посадкових сторінках
  • написали ТЗ на оптимізацію мовних версій – перенесення на підпапку, перевірка коректності перемикання мов та відповідності урлів, проставлення тегів hreflang
  • впровадили коректні хлібні крихти
  • реалізували мікророзмітку
  • виправили помилки у файлах sitemap та robots.txt
  • впровадили мета-теги, як написані вручну для пріоритетних сторінок, так і шаблонні для інших
  • виправили помилки в заголовках h1-h3 – до цього або цим тегом обрамлялися неправильні фрази, або заголовки були неоптимізовані, на ряді сторінок було порушено ієрархію або було кілька заголовків одного порядку
  • оптимізували швидкість роботи сайту
  • впровадили схему перелінкування на сайт
  • прописали автоматичне формування тегів до картинок
  • прописали логіку та правила залишення відгуків клієнтів на сторінках
  • оптимізували виведення розділів у меню, виділили популярні напрямки, прибрали з верхнього меню дублі та неважливі посилання і т.д.

Семантика і контент

За перші 3 місяці робіт ми зібрали повну семантику з усіх напрямків, маршрутів та додаткових послуг, починаючи від найпріоритетніших

На її основі, а також після аналізу конкурентів:

  • доопрацювали структуру сайту, додали нові сторінки, зокрема додали сторінки не лише на маршрути, які включають вказівки 2-х міст, наприклад “Київ-Прага”, а й на сторінки із зазначенням тільки міста напряму, наприклад “квитки до Кракова”
  • прописали нові мета-теги на пріоритетні сторінки, а також шаблонну реалізацію для інших
  • доопрацювали структуру посадкових сторінок, додали нові корисні для відвідувачів блоки
  • оптимізували тексти, на деяких сторінках написали нові

Робота з блогом

Після того, як ми закінчили збір семантики та onpage оптимізацію комерційних сторінок, ми перейшли на роботу з блогом. Щомісяця ми формували ТЗ на написання 5 текстів у блог, який включав:

  • семантичне ядро для статті
  • необхідний обсяг
  • структуру та коментарі щодо змісту

Зовнішня оптимізація

До роботи з нами сайт мав невелику кількість посилань, проте не дуже хорошої якості. Тому наше завдання було наростити максимально якісні посилання за обмеженого бюджету з боку клієнта.

Тому ми вибрали наступну тактику формування маси посилань:

  • концентрували закупівлю посилань на 3-4 пріоритетні напрямки. Після досягнення топу за позиціями “переходили” на наступні сторінки
  • для проставлення посилань вибирали сторінки “близькі” в топу, позиції з яких перебували на 10-20-х місцях. Так при відносно невеликій масі посилань вони поступово виходили в топ-10
  • як донорів вибирали майданчики різного типу: від тематичних форумів до якісних статейних майданчиків, щоб маса посилань була максимально різноманітною

Однак за другого етапу робіт ми побачили і мінуси такої стратегії. Зокрема, більшість форумних посилань “відпали” за період паузи в роботах, і обсяг маси посилань зменшився до майже вихідних даних. Однак якісні статейні посилання все одно залишалися в індексі, тому це не призвело до просідання позицій.

Результат

За чисті 12 місяців робіт по сайту SEO трафік збільшився у 12,8 разів з 3,4 тис відвідувачів на місяць до 43,8 тис.

Число запитів у ТОПі для комерційних сторінок топ-3 25%, топ-10 – 73%

Важливо розуміти, що такий результат за цим проектом був би неможливим без робіт із розвитку бізнесу з боку клієнта. За цей час клієнт працював над піаром свого бренду в інших каналах, зробив новий зручніший сайт і розвивав маршрутну сітку.

Саме завдяки спільним зусиллям команди SEO-фахівців та клієнта виходять чудові результати!

    Хочу залишити заявку