Кейс про те, як за 12 місяців робіт із SEO просування вийшло:
- Збільшити пошуковий трафік у 12,8 разів
- 25% запитів з комерційних сторінок знаходяться у топ-3, 73% ключів – у топ-10
На жаль, доступ до першого облікового запису google analytics був втрачений, і тому ми можемо порівняти поточний трафік з даними за літо 2019 року, а не з початку роботи.
Проте, перший зафіксований трафік за цим проектом становив 3403 відвідувачі на місяць – дивитись пруф тут.
Старт проекту
Перший етап роботи – жовтень 2018 – липень 2019. На цьому етапі більшість запитів вийшла у топ, а подальше зростання було ускладнене через неможливість впровадження низки критичних правок.
На другий етап просування компанія повернулася з новим сайтом у грудні 2020 року, проте після 3-х місяців співпраці роботи довелося поставити на паузу через карантин, що почався, і повну паралізацію бізнесу клієнта, і на черговий етап SEO просування компанія повернулася вже в червні 2021 року.
Клієнт: компанія Transtempo – перевізник, який спеціалізується на міжнародних пасажирських рейсових перевезеннях насамперед у сторінках найближчого зарубіжжя – Польща, Чехія, країни Балтії тощо.
На їхньому сайті можна підібрати необхідний рейс і відразу ж купити квитки на нього.
І незважаючи на те, що сайт менший з менш популярним брендом, ніж у конкурентів (EcoLine, Flixbus, Busfor та інші), саме можливість зробити замовлення безпосередньо на сайті та гарне покриття маршрутами дозволило даному сайту проконкурувати з більш крупними колегами.
Задача на проекте
Отримання позицій у google Україна за пріоритетними напрямками. Зростання цільового SEO трафіку.
Основні складності ніші
- Міжнародні конкуренти з великим асортиментом і відомим брендом
- Є сайти цього бренду в інших доменних зонах, які мають при цьому й свої україномовні версії. Відповідно потрібно продумувати перелінковування та зв’язок мовних версій сайту через тег hreflang
- Сайт має масивний та складний бекенд через функціонал бронювання, відповідно деякі технічні правки реалізовувати було складно та довго
Внутрішня оптимізація
У перший місяць роботи ми провели технічний аудит, в якому описали ТЗ на виправлення цілого ряду помилок:
- частина мовних версій розташовувалися на http протоколі, за ними зробили переїзд та склейку з https версією
- знайшли та усунули всі дублі головної сторінки
- знайшли порожні сторінки, що не несуть жодної цінності, за ними написали ТЗ на доопрацювання або в деяких випадках – редирект на іншу сторінку
- знайшли сторінки, які віддають 404 відповідь сервера, за ними налаштували редирект на існуючі сторінки
- тегові сторінки в блозі закрили від індексації
- створили нові посадкові сторінки під низку семантичних кластерів
- реалізували нову структуру контенту на посадкових сторінках
- написали ТЗ на оптимізацію мовних версій – перенесення на підпапку, перевірка коректності перемикання мов та відповідності урлів, проставлення тегів hreflang
- впровадили коректні хлібні крихти
- реалізували мікророзмітку
- виправили помилки у файлах sitemap та robots.txt
- впровадили мета-теги, як написані вручну для пріоритетних сторінок, так і шаблонні для інших
- виправили помилки в заголовках h1-h3 – до цього або цим тегом обрамлялися неправильні фрази, або заголовки були неоптимізовані, на ряді сторінок було порушено ієрархію або було кілька заголовків одного порядку
- оптимізували швидкість роботи сайту
- впровадили схему перелінкування на сайт
- прописали автоматичне формування тегів до картинок
- прописали логіку та правила залишення відгуків клієнтів на сторінках
- оптимізували виведення розділів у меню, виділили популярні напрямки, прибрали з верхнього меню дублі та неважливі посилання і т.д.
Семантика і контент
За перші 3 місяці робіт ми зібрали повну семантику з усіх напрямків, маршрутів та додаткових послуг, починаючи від найпріоритетніших
На її основі, а також після аналізу конкурентів:
- доопрацювали структуру сайту, додали нові сторінки, зокрема додали сторінки не лише на маршрути, які включають вказівки 2-х міст, наприклад “Київ-Прага”, а й на сторінки із зазначенням тільки міста напряму, наприклад “квитки до Кракова”
- прописали нові мета-теги на пріоритетні сторінки, а також шаблонну реалізацію для інших
- доопрацювали структуру посадкових сторінок, додали нові корисні для відвідувачів блоки
- оптимізували тексти, на деяких сторінках написали нові
Робота з блогом
Після того, як ми закінчили збір семантики та onpage оптимізацію комерційних сторінок, ми перейшли на роботу з блогом. Щомісяця ми формували ТЗ на написання 5 текстів у блог, який включав:
- семантичне ядро для статті
- необхідний обсяг
- структуру та коментарі щодо змісту
Зовнішня оптимізація
До роботи з нами сайт мав невелику кількість посилань, проте не дуже хорошої якості. Тому наше завдання було наростити максимально якісні посилання за обмеженого бюджету з боку клієнта.
Тому ми вибрали наступну тактику формування маси посилань:
- концентрували закупівлю посилань на 3-4 пріоритетні напрямки. Після досягнення топу за позиціями “переходили” на наступні сторінки
- для проставлення посилань вибирали сторінки “близькі” в топу, позиції з яких перебували на 10-20-х місцях. Так при відносно невеликій масі посилань вони поступово виходили в топ-10
- як донорів вибирали майданчики різного типу: від тематичних форумів до якісних статейних майданчиків, щоб маса посилань була максимально різноманітною
Однак за другого етапу робіт ми побачили і мінуси такої стратегії. Зокрема, більшість форумних посилань “відпали” за період паузи в роботах, і обсяг маси посилань зменшився до майже вихідних даних. Однак якісні статейні посилання все одно залишалися в індексі, тому це не призвело до просідання позицій.
Результат
За чисті 12 місяців робіт по сайту SEO трафік збільшився у 12,8 разів з 3,4 тис відвідувачів на місяць до 43,8 тис.
Число запитів у ТОПі для комерційних сторінок топ-3 25%, топ-10 – 73%
Важливо розуміти, що такий результат за цим проектом був би неможливим без робіт із розвитку бізнесу з боку клієнта. За цей час клієнт працював над піаром свого бренду в інших каналах, зробив новий зручніший сайт і розвивав маршрутну сітку.
Саме завдяки спільним зусиллям команди SEO-фахівців та клієнта виходять чудові результати!